7 dolog, ami megváltozik, ha nem eszel többé húst.

Kedves olvasó!

Először is szeretném leszögezni: Ha te a vallás, társadalmi normák, megszokás, "ösztönök", vagy hamis kutatásokra hivatkozva és annak nevében fogyasztod halomra az állati hullákat életed során, mert "isten azért teremtette, hogy megegyük", vagy mert "az embernek kell a hús, kutatások igazolják", akkor zárd be az oldalt most rögtön, mert itt nem fogsz hazugságokat hallani, sajnálom...

Amennyiben elég tudatos és nyitott vagy, zárd ki az eddigi sok hamis tényt amit elhitettek veled a húsról- és tejtermékekről, és lásd magad az igazságot.

Aki meg nem hiszi, járjon utána... ;-)

Jó olvasást, és tudati világosságban gazdag napot kívánok! ❤️


Miért lehetnek az emberek vegánok?

Az emberek a növényi alapú étrendet különböző okokból választják. Van, aki fogyni szeretne, van aki több energiára vágyik, olyan is van, aki a szívinfarktus kockázatát akarja csökkenteni, de olyan is, aki a napi kötelező gyógyszereinek számát szeretné csökkenteni, vagy elhanyagolni teljesen. Egy biztos, számtalan nagyszerű magyarázat lehet a miértekre, és egyik sem káros, de őrültségre sem ad tanúbizonyságot. Ez egyszerűen a tudatosodás egy szintre, mikor megértjük: Az állat nem étel!

De a további inspiráció érdekében, íme itt van néhány nyomós érv, hogy miért érdemes növényi alapú étkezésre váltani.


1. Visszaszorítja a gyulladásokat

Amikor húst, sajtot és erősen feldolgozott élelmiszereket eszel, nagy az esély arra, hogy megemelkedik a gyulladások szintje a testedben. Míg a rövid ideig tartó gyulladások (pl sérülések után) normálisak és szükségesek is, addig a több hónapig vagy akár évekig elhúzódóak nem. Ezek a krónikus gyulladások megnövelik az esélyét a szívrohamnak, az agyvérzésnek, az autoimmun betegségeknek és a cukorbetegségnek is. Ezzel szemben a vegán étkezéssel ezek a betegségek elkerülhetők, hiszen a növényi táplálkozás egyik előnye a magas antioxidáns és rosttartalom, illetve az alacsony zsírtartalom. 

2. Harcol a magas koleszterinszint ellen

A magas koleszterinszint hozzájárul a szívbetegségek kialakulásához, a szívrohamhoz, de az agyvérzéshez is. A telített zsírsavak, ami a sajtokban és a húsokban megtalálhatók, növeli ezeknek a betegségeknek kialakulásának esélyét. Ezzel szemben a vegán étrendet követők koleszterinszintje jóval alacsonyabb, mint a húsevő társaiké. Egyszerűen csak azért, mert a teljes értékű táplálékokban nagyon alacsony a telített zsírok szintje és nincs bennük koleszterin.

3. Megváltoztathatja a gének müködését

Tudósok megfigyelései igazolták, hogy életstílusunk meg tudja változtatni a géneket, ki és be tudja kapcsolni őket. Példa okáért, a növényi alapú étkezéssel optimalizálni lehet a sejtek munkáját, amik segítik helyreállítani a sérült DNS-eket. De csökkenti a rákos sejtek kialakulását, a férfiaknál különösen a prosztatarákét.

4. Segíti a mikrobiómák működését

Milliónyi mikroorganizmus él testünkben, ezeket hívjuk gyűjtőnéven mikrobiómáknak. Ezek a mikroorganizmusok elismerten kulcsfontosságúak az egészségben: nem csak segítenek megemészteni az élelmiszert, de létfontosságú tápanyagokat is termelnek, segítenek működtetni az immunrendszert, a bél szöveteit egészségesen tartják, és segítenek megvédeni minket a ráktól. Vizsgálatok azt is kimutatták, hogy szerepet játszanak az elhízás, a cukorbetegség, az érelmeszesedés, az autoimmun betegség, a gyulladásos bélbetegség, és a máj betegségei kialakulásának megakadályozásában.

Forrás: Vegán Állatvédelem

A növényi alapú élelmiszerek segítik az egészséges bélflóra mikrobiómáinak működését. A növényi élelmiszerekben lévő rostok elősegítik a "barátságos" baktériumok növekedését a belekben. Másrészt, a rost-szegény étrend (mint például az, amelyben sok a tej-, a tojás és a hús) elősegítheti a betegség-elősegítő baktériumok növekedését. Tanulmányok kimutatták, hogy amikor a mindenevők kolint vagy karnitint fogyasztanak (ezek megtalálhatóak a húsokban, tenger gyümölcseiben, tojásban, és tejtermékekben), a bélbaktériumok egyfajta anyagot termelnek, amelyet a máj alakít át az úgynevezett TMAO-vá. A TMAO fokozódása a szervezetben növeli a szívroham és az agyvérzés kockázatát.

5. Csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét

Számtalan publikációban olvashatunk arról, hogy az állati fehérje és a vörös húsok megnövelik az esélyét a 2-es típusú cukorbetegségnek. A nem vegánok kétszer, de akár háromszor nagyobb eséllyel indulnak ezen a versenyen. Ha az emberek heti 1-szer ennének húst, az 74%-al csökkentené a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Az állati zsírok, az állatokból származó vas, a húsban lévő tartósítószerek emelhetik a gyulladások szintjét, súlygyarapodást okozhatnak, valamint károkat okozhatnak az inzulin funkciókban. Drámaian lehetne csökkenteni a cukorbetegek számát a vegán életmóddal, különösen a teljes kiőrlésű ételek fogyasztásával, amik védekező mechanizmusaikkal harcolnak a 2- es típusú cukorbetegség ellen.

6. A megfelelő mennyiségű és minőségű proteint tartalmazza

Az emberek nagy része a fehérjét az állati termékekből fedezik, ráadásul többet is fogyasztanak belőle, mint amennyi szükséges. Az állati fehérje növeli a rák, a szívbetegségek, a gyulladások, és a diabétesz kockázatát is. Viszont a növények jó minőségű fehérjét tartalmaznak, amelyek nem okoznak krónikus megbetegedéseket. Amennyiben megfelelő mennyiségű kalóriát fogyasztasz, nem kell aggódnod a proteinbevitel miatt.

7. A vegán életmóddal támogatod saját egészséged, a bolygónkat, és az élőlényeket is.

Az állattartás járul hozzá leginkább az ártalmas gázok kibocsájtásához, a víz és a földek kihasználásához, az erdők kiírtásához, a vadállatok kipusztulásához. Egy szelet marhahús kinyeréséhez kb. 7500 liter víz kell, de meghökkentő adat az is, hogy várhatóan 2048-ra nem lesz hal az óceánokban.

A modern táplálkozás alapjait a húsok, illetve a tejtermékek teszik ki, a világ legnagyobb gazdaságai az emberek helyett az állatokat etetik. De a mi választásunk marad, hogy következetesen élünk -e és segítünk megóvni bolygónkat, illetve azokat, akikkel megosztjuk azt vagy leéljük az életünket úgy, ahogy megmondják nekünk és megesszük az egyébként hozzánk hasonlóan érző, szerető, gondolkodó, élni akaró állatokat és fogyasztjuk-e így a készleteinket. A Föld nélkülünk is tud élni ugyan, de mi nem tudunk élni a Föld nélkül. :)


Forrás: vegangster.net


Ébredj emberiség!

 

Forrás: Vegán Állatvédelem

Forrás: Vegán Állatvédelem

Napi ébresztő gondolatokért lájkold a Felemelkedés oldalt!

Forrás: vegangster.net


Köszönöm a figyelmet!

Tudati világosságban, nyitott látásmódban, szeretetben és örömökben gazdag napot kívánok!

Szeretettel,
Felemelkedett Tudat


Ha tetszett a cikk, kérlek, oszd meg barátaiddal is!
Köszönöm szépen! ❤️
https://felemelkedes.blogstar.hu/./pages/felemelkedes/contents/blog/28092/pics/lead_800x600.jpg
étkezés,Felemelkedés,tudatosság,vega,vegán
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?